رضوى الشربيني تنفي نبأ زواجها من سمير يوسف
آخر تحديث GMT04:43:57
 العرب اليوم -

بعدما راج الخبر على مواقع التواصل الاجتماعي خلال الآونة الأخيرة

رضوى الشربيني تنفي نبأ زواجها من سمير يوسف

 العرب اليوم -

 العرب اليوم - رضوى الشربيني تنفي نبأ زواجها من سمير يوسف

الإعلامية المصرية رضوى الشربيني
القاهرة - سورية 24

حسمت الإعلامية المصرية رضوى الشربيني، ما راج خلال الساعات الماضية من أنباء بشأن زواجها في السرّ من زوج مواطنتها الإعلامية الكبيرة منى الشاذلي، وهو سمير يوسف، الرئيس التنفيذي لمجموعة قنوات CBC، مؤكدة أن هذا الأمر عارٍ تمامًا عن الصحة. وقالت رضوى الشربيني، في مقطع فيديو بثّته عبر صفحتها الرسمية في موقع "فيسبوك": "الحقيقة إن أنا داخلة في السنة الخامسة من برنامج (هي وبس) وبيطلع عليا إشاعات كتير مرة اتجوزت 13 و14 مرة، ومرة من فلان وعلان، وبقالي 5 سنين بسمع كلام مش محترم ومش مظبوط وكل أسبوع أو كل شهر بيطلع عليّا إشاعات". وأضافت الإعلامية المصرية قائلة: "وكل الحاجات اللي مريت بيها ساكتة خالص مهما حصل، ومكنتش بتكلم لأن ربنا موجود وهيبين الحقائق، واللي عايز يحبني أو يعرف عني حاجة كويسة هو حُر، لكن النهارده طلعت من حلقة يوم السبت لقيت إشاعة غريبة".

وعقبّت رضوى الشربيني بالقول: "لقيت إشاعة غريبة جدًا ولإنها ما تخصنيش أنا لوحدي طالعة أتكلم، وده للمرة الثانية، وفي المرة الأولي طلع عليا إني مرتبطة بمواطن مغربي اسمًا وقولًا، واتقال إني هتجوزه ودلوقتي لسه طالعة من الاستوديو بنفس المكياج طلعت إشاعة غريبة، مش عارفة اتقال ليه، أو يمكن عارفة اتقال ليه في التوقيت ده بالذات". وشددّت الشربيني: "بقول للناس اللي بتحبني وما بتحبنيش أنا شخص مش مرتبط، ولما هرتبط كل الناس هتعرف، علشان أنا مش الست اللي بتعمل حاجة في الدرا ومش الست اللي بتعمل حاجة في الخفا، أنا بجحة كفاية أوي إن أي حاجة اعملها أطلع أقول إني بعملها، لأن الجواز مش عيب وبقول كده في برنامجي على طول اتجوزوا بس اختاروا صح".

واستطردت رضوى: "أنا واحدة مش مرتبطة يا جماعة، اتنين لما يبقى في شخص أو مواطن مش محترم يطلع عليا إشاعة مش محترمة، لو إنت ما بتحبنيش طلع إشاعة بس ما تضرش عيلة ملهاش أي ذنب، ما تضرش راجل محترم أو ست محترمة ملهمش أي ذنب غير إن الناس دي إخواتي فعلًا". وتابعت رضوى الشربيني: "في ست تقبل إنها تتجوز راجل متجوز هي حرة، لكن أنا ما أقبلش ومش عايزة، فبقول للأستاذ فلان الفلاني دي جات فاول منك OUT لأن كل الناس تعرف مين هي رضوى الشربيني اللي بتقول لكل واحدة ست حرام عليكي تكسري قلب ست متجوزة".

واستأنفت قائلة: "أنا رديت النهارده علشان الإشاعة المرة دي ما تخصنيش لوحدي، لكن تخص عيلتي التانية، وناس ليها أفضال عليا من ساسي لراسي، وطلعت أديلهم حقهم، وأقولهم حقكوا عليا أنا، وأنا بعتذر لهم حقيقي بالنيابة عن هذا الشخص الغير محترم وحقكوا على راسي". وأكدت رضوى: "أنا ست مش مرتبطة، بربي بناتي وبشوف شغلي وبشوف مشاكل الستات، واللي بنقدر نحله بنحله، واللي مش بنقدر عليه بندعي ربنا إنه يحله، ولما ارتبط مش مصر هتعرف الوطن العربي كله هيعرف، ومش هتكلم تاني أكتر من كده علشان ما اديش الحاجة أكبر من حجمها".

وبشأن ردها على تلك الشائعة قالت رضوى الشربيني: "طلعت رديت لإن رد الحق للناس المحترمة واجب، ولأنى لقيت وأنا جاية في العربية بعض التعليقات اللى زي ما يكون الناس كانت مستنية أو ما بتصدق، أو أنا مش عارفة.. ليه لما يتقال عليها الناس اللي بيطلق عليهم مشاهير حاجة حلوة مش بتتصدق، ولما بيتقال حاجة مش كويسة، بتتصدق وتجري كده".

ونوّهت: "ربنا يهدي الجميع، ويهدي الشخص اللي فكر يكتب الكلمتين دول، بردو أنا مسامحاك لأني عارفة إنت عامل كده ليه، وواخد من مين علشان تكتب كده وحياة ربنا، وربنا ما تصدقوش كل حاجة بتتقال، ما تصدقوش كل إشاعة، ما تصدقوش كل كلمتين، علشان احنا بني آدمين وعندنا أهل وعيال بيضايقوا علينا وسمعة، إحنا يقال علينا مشاهير، بس بنزعل وعندنا ناس بتزعل عليها". واختتمت بالقول: "ربنا يهدي الجميع، دول كلمتين طلعت أقولهم في حق ناس جزمتهم على راسى.. لو رضوي الشربيني بتحب هتقول وهاخد رأيكوا زي ما خدتوا رأيي، زي ما بعمل من 4 أو 5 سنين".

وكان قد نشر أحد الصحفيين في مصر، عبر حسابه في فيسبوك، قائلًا: "أنا سعيد جداً والله بالأخت المذيعة اللي كانت بتطلع عالهوا تنصح البنات انها تخرب بيوتها بإيدها وإنها ماتقبلش تبقى زوجة تانية وما تقبلش بمش عارف إيه، وكان كتير من الستات والبنات اللي لا ليهم هوية ولا شخصية ماشيين وراها وبيشيروا كلامها".وتابع قائلًا: "سعيد باللي هيحصل لها لما الناس تعرف إنها هتبقى زوجة تانية قريب وإنها خربت بيت زميلتها الإعلامية الشهيرة وخدت جوزها اللي بقالها ٢٠ سنة متجوزاه ومخلفة منه ٣ عيال.. #بلوق_بلوق"

قد يهمك ايضا :

من جديد رضوى الشربيني توجه نصيحة قوية للسيدات

مقتل ملياردير أميركي متهم بالتحرش بالقاصرات فى ظروف غامضة

syria

الإسم *

البريد الألكتروني *

عنوان التعليق *

تعليق *

: Characters Left

إلزامي *

شروط الاستخدام

شروط النشر: عدم الإساءة للكاتب أو للأشخاص أو للمقدسات أو مهاجمة الأديان أو الذات الالهية. والابتعاد عن التحريض الطائفي والعنصري والشتائم.

اُوافق على شروط الأستخدام

Security Code*

 

رضوى الشربيني تنفي نبأ زواجها من سمير يوسف رضوى الشربيني تنفي نبأ زواجها من سمير يوسف



GMT 10:00 2020 الثلاثاء ,06 تشرين الأول / أكتوبر

حظك اليوم برج العذراء 6 أكتوبر/ تشرين الأول 2020

GMT 19:39 2019 الجمعة ,21 حزيران / يونيو

"لادا 4 أكس 4" بتقنية جديدة من "أفتوفاز" الروسية

GMT 17:06 2019 الأربعاء ,02 كانون الثاني / يناير

أحمد فؤاد سليم يهنئ معجبيه بالعام الجديد عبر "فيسبوك"

GMT 16:01 2020 الأربعاء ,03 حزيران / يونيو

كشف طريقة لتخفيض خطر الإصابة بمرض السكري

GMT 06:44 2020 السبت ,25 إبريل / نيسان

النجمة ياسمين عبد العزيز تتألق في أحدث ظهور

GMT 09:46 2020 الخميس ,09 كانون الثاني / يناير

قتل سليماني سيثير حرباً
 
syria-24

Maintained and developed by Arabs Today Group SAL
جميع الحقوق محفوظة لمجموعة العرب اليوم الاعلامية 2023 ©

Maintained and developed by Arabs Today Group SAL
جميع الحقوق محفوظة لمجموعة العرب اليوم الاعلامية 2023 ©

Syria-24 Syria-24 Syria-24 Syria-24
syria-24 syria-24 syria-24
syria-24
بناية النخيل - رأس النبع _ خلف السفارة الفرنسية _بيروت - لبنان
syria-24, syria-24, syria-24