ياسمين علي تُؤكّد محمد صبحي اكتشفها وتكشف رفضها الغناء في النهاية
آخر تحديث GMT04:43:57
 العرب اليوم -

علَّقت على طلب إسرائيل وقف المسلسل بسبب فكرة تحرير القدس

ياسمين علي تُؤكّد محمد صبحي اكتشفها وتكشف رفضها الغناء في "النهاية"

 العرب اليوم -

 العرب اليوم - ياسمين علي تُؤكّد محمد صبحي اكتشفها وتكشف رفضها الغناء في "النهاية"

الفنانة المصرية ياسمين علي
القاهرة - سورية 24

أعربت الفنانة المصرية ياسمين علي عن سعادتها بالمشاركة في مسلسل "النهاية" الذي يعرض في موسم دراما رمضان الجاري، مشيرة إلى أنها تتمنى أن يكون دورها خفيفًا على الجمهور.

وقالت ياسمين في لقاء لها: "اللي شافني دمي تقيل في المسلسل، بقول له أنا آسفة وسامحني، واللي شافني دمي خفيف أقول له الله يكرمك"، وأضافت: "أنا بمثل من سنة 2013 مع الفنان محمد صبحي، هو الي اكتشف موهبتي في ستوديو الممثل، وقدمني في دور ياسمين في مسلسل يوميات ونيس الجزء الأخير، ودي كانت أول خطوة ليا".

وتابعت: "بعد كده ظهرت في مسلسل بيت السلايف، ولكن الاختلاف في مسلسل النهاية إن المخرج شافني بعين إني ممثلة بس مش بغني وبمثل"، وأردفت: "طلبت من مخرج النهاية، الأستاذ ياسر سامي إني أغني وقولتله إيه اللي جابني هنا، أنا مغنية، بس هو كان عاوز يقدمني كممثلة بس، وإني أعتمد على موهبتي كممثلة فقط".

وبشأن تعليقها على طلب الاحتلال الإسرائيلي، وقف المسلسل بسبب فكرة تحرير القدس ونهاية إسرائيل، قالت: "مستغربتش من الطلب ده، لإني شفت قبل كده مسلسل فارس بلا جواد للأستاذ محمد صبحي واتكلم عن الصهيونية والقضية الفلسطينية بشكل مباشر، وكانوا عاوزين يوقفوه في وقتها، واتعودنا على ده وفي الآخر ماتوقفش، وأعتقد بأن المسلسل ده بيتعرض تاني على القنوات دلوقتي".

وأكملت: "دولة الاحتلال بيطلعوا علينا كلام كتير وإننا بجلاليب وعمم ومش بنتكلم، رغم إننا اللي عملنا حرب أكتوبر وكسبنا، وإحنا مش بجلاليب وعمم، فمحدش يخبط بالطوب علشان بيته من الإزاز، وبلاش يتفرجوا على المسلسلات بتاعتنا طالما بتزعلهم أوي كده"، وأوضحت: "أنا بطلب من كل المخرجين والمنتجين إنهم يعملوا دراما كتير من النوع ده، علشان نزعل دولة الاحتلال كتير".

وعن كيفية التصوير في أزمة فيروس "كورونا"، قالت: "في البداية كانت في أزمات ومشاكل علشان مكنتش عاوزة أنزل أصور في ظل الأزمة وفرض حظر التجول، وقولتلهم لو عاوزين تشيلوني من المسلسل شيلوني، بس منزلش أصور في الوقت ده، بس أستاذ ياسر سامي قاللي إن في دكتور هيبقى موجود في التصوير ومش هيكون في تجمعات، ولو بصيتوا على المسلسل كويس هتلاقوا إننا بعيد عن بعض طول الوقت".

واستطردت: "بحاول على قد ما أقدر آخد احتياطاتي مش علشان أنا خايفة من المرض، ولكن لإن عندي أخ من ذوي الاحتياجات الخاصة، مناعته بسيطة وممكن أعديه، وهو ملوش ذنب، يعني قاعد في البيت ويتعدي برده؟!".

واختتمت ياسمين حديثها قائلة: "لو إنت واحد من الناس مش خايف من المرض، تمام إنت صح، أنا كمان مش خايفة منه، بس لازم أخاف على نفسي من خوفي على اللي حواليا".

يذكر أن مسلسل "النهاية" فكرة يوسف الشريف وسيناريو وحوار عمرو سمير عاطف وإخراج ياسر سامي وإنتاج شركة سينرجي، ويشارك في بطولته عمرو عبد الجليل وأحمد وفيق وسهر الصايغ وناهد السباعي ومحمود الليثي وسوسن بدر وسارة عادل وزكي فطين عبد الوهاب ومحمد جمعة وعدد آخر من الفنانين.

تدور أحداث المسلسل في عام 2120 حول مهندس يحاول مقاومة سيطرة التكنولوجيا على حياة البشر، لكن محاولاته تقوده إلى مواجهات خطيرة، خاصة مع ظهور إنسان آلي مستنسخ منه.

قد يهمـــك أيضـــا: 

ياسمين علي تحيي حفلا غنائيا في ساقية الصاوي 7 شباط

ياسمين علي تُحيي حفل "ليلة أم كلثوم" بمهرجان العالم العربي

syria

الإسم *

البريد الألكتروني *

عنوان التعليق *

تعليق *

: Characters Left

إلزامي *

شروط الاستخدام

شروط النشر: عدم الإساءة للكاتب أو للأشخاص أو للمقدسات أو مهاجمة الأديان أو الذات الالهية. والابتعاد عن التحريض الطائفي والعنصري والشتائم.

اُوافق على شروط الأستخدام

Security Code*

 

ياسمين علي تُؤكّد محمد صبحي اكتشفها وتكشف رفضها الغناء في النهاية ياسمين علي تُؤكّد محمد صبحي اكتشفها وتكشف رفضها الغناء في النهاية



GMT 10:51 2020 الثلاثاء ,06 تشرين الأول / أكتوبر

حظك اليوم برج الجدي الإثنين 6 أكتوبر/تشرين الأول 202

GMT 10:58 2020 الثلاثاء ,06 تشرين الأول / أكتوبر

حظك اليوم برج الدلو الثلاثاء 6 أكتوبر/تشرين الأول 2020

GMT 12:52 2019 الإثنين ,11 تشرين الثاني / نوفمبر

الوضع مناسبٌ تماماً لإثبات حضورك ونفوذك

GMT 10:40 2019 الخميس ,14 تشرين الثاني / نوفمبر

تشعر بالانسجام مع نفسك ومع محيطك المهني

GMT 07:28 2019 الخميس ,10 تشرين الأول / أكتوبر

بعد احتجاز دام أسبوعان إيران تفرج عن الصحفية الروسية

GMT 14:55 2019 الثلاثاء ,02 إبريل / نيسان

يحذرك من ارتكاب الأخطاء فقد تندم عليها فور حصولها

GMT 07:47 2018 الجمعة ,07 كانون الأول / ديسمبر

بريطانية تكشف أهمّ ملامح رحلتها السياحية إلى مصر

GMT 09:09 2018 الإثنين ,12 تشرين الثاني / نوفمبر

لبنى أحمد تكشف أهمية "الباكوا" في ضبط طاقة المكان
 
syria-24

Maintained and developed by Arabs Today Group SAL
جميع الحقوق محفوظة لمجموعة العرب اليوم الاعلامية 2023 ©

Maintained and developed by Arabs Today Group SAL
جميع الحقوق محفوظة لمجموعة العرب اليوم الاعلامية 2023 ©

Syria-24 Syria-24 Syria-24 Syria-24
syria-24 syria-24 syria-24
syria-24
بناية النخيل - رأس النبع _ خلف السفارة الفرنسية _بيروت - لبنان
syria-24, syria-24, syria-24